Błonnik niezbędny w zdrowej diecie

Błonnik niezbędny w zdrowej diecieOkres jesienno-zimowy jest dość niekorzystny dla naszego organizmy. W naszej diecie zaczyna brakować składników, które na porządku dziennym były w okresie wiosennym i letnim. Nie spożywamy już tak dużo świeżych warzyw i owoców. To ma naturalny wpływ na to naszą dietę, którą powinniśmy uzupełnić. Najbardziej chodzi o uzupełnienie w witaminy i sole mineralne, a także mikroelementy. Podobnie jest z witaminą D, której duże ilości dostarcza słońce. Zimą tego brakuje, my zaś skarżymy się na bóle głowy, ogólne osłabienie, a nawet depresję. Wzbogacajmy więc naszą dietę. I tak witamina A odpowiada za układ odpornościowy i zapobiega chorobom układu pokarmowego. Jej źródłem są ryby, żółtka, wątróbka, żółte sery. Za naszą odporność odpowiada też witamina E, obecna w nasionach słonecznika, naturalnych olejach. Ogromne znaczenie ma witamina B6, która odpowiada miedzy innymi za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego i jest niezbędna kobietom stosującym antykoncepcję. Witaminę B6 znajdziemy w orzechach i roślinach strączkowych.